Niebieskie Pudełko Ciąża i poród Ciąża Masa ciała i ćwiczenia w ciąży Joga w ciąży: techniki relaksacyjne w czasie ciąży

Joga w ciąży: techniki relaksacyjne w czasie ciąży

W okresie ciąży szczególnie polecana jest joga. Joga to system ruchów i pozycji ciała rozwijany w ciągu tysiącleci dla uspokojenia umysłu, zrelaksowania ciała i odprężenia ducha. Jogę można ćwiczyć i praktykować w domu, jednak w takich przypadkach, jak ciąża czy choroba serca, obowiązują pewne ograniczenia.

Zdolność rozluźniania ma w jodze taką samą wagę jak poprawne wykonywanie ćwiczeń fizycznych. Każda sesja zaczyna się i kończy krótką relaksacją. Prowadzone są także krótkie relaksacje pomiędzy ćwiczeniami. Głębsze znaczenie relaksacji związane jest z faktem, że podczas niej ciało dostaje wystarczającą ilość czasu by odpowiedzieć na ćwiczenia jogi. Praktykujący może świadomie śledzić równoważące efekty ćwiczenia i rozwijać delikatną świadomość funkcjonowania ciała. Ćwiczenia jogi powinny być skoordynowane z oddechem  i prowadzone z wielką uwagą. W ten sposób rozwinie się ich całościowy wpływ na ciało, umysł i świadomość.

Regularne ćwiczenie jogi wzmacnia cały organizm. Dzięki poszczególnym ćwiczeniom strumień krwi kierowany jest do określonych narządów, które dzięki temu wzmacniają się i regenerują. Organizmowi łatwiej wtedy wypłukać wszelkie złogi i toksyny.  Zwiększa to sprawność systemu immunologicznego, czyli odporność na wszelkie choroby, organizm staje się silniejszy i bardziej witalny. Wiadomo, że dobre ukrwienie ma zasadniczy wpływ na zdrowie i samopoczucie. Dzięki pobudzeniu krążenia i przemiany materii dochodzi do stopniowej poprawy, a wreszcie do całkowitego zaniku zaburzeń trawiennych. Wiele ćwiczeń jogi ma wybitnie pozytywne oddziaływanie na kręgosłup. Jest to czynnik niezwykle istotny, ponieważ prosty i elastyczny kręgosłup jest podstawowym warunkiem koncentracji i zdolności świadomego odprężania się.

Regularne ćwiczenia przyczyniają się do złagodzenia i całkowitego zniwelowania szeroko rozpowszechnionych wad postawy. Jeśli podczas wykonywania ćwiczeń będziesz prawidłowo oddychać i uda Ci się całkowicie odprężyć, wkrótce zaobserwujesz, że joga pomaga nie tylko utrzymać zdrowie fizyczne, ale również daje organizmowi energię.

Tagi: , , ,

Twoje korzyści z rejestracji

  • Udział w Niebieskim Konkursie
  • Darmowe e-booki
  • Darmowe szkolenia online
  • Newsletter z poradami na 34 tygodnie ciąży i 12 miesięcy życia dziecka
  • Oferty i zniżki dopasowane do Ciebie
  • Wymiana doświadczeń na Forum
ZAREJESTRUJ SIĘ

Zobacz również

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

@daga no jak najbardziej, joga pięknie przygotuje Twoje ciało i umysł do najpiękniejszych chwil oczekiwania na dziecko. jakie preparaty przyjmujesz jeśli można zapytać?

@pineska czy podczas starania się o dziecko można zacząć ćwiczyć jogę? dodam, że już sporo zmieniłam w swoim życiu, nie tykam już alko i zaczęłam brać suplementy :D

Jeśli ćwiczyło się jogę regularnie przez kilka miesięcy zanim zaszło się w ciąże to nie ma problemu i można kontynuować. Oczywiście wszystko zależy od samopoczucia i zaleceń lekarza. Na pewno nie można się forsować. Jednak jeśli wcześniej się nie praktykowało to zaleca się wstrzymanie do 3-go miesiąca ciąży. Ewentualnie pozostają zajęcia indywidualne pod bacznym okiem jogina, bogate w ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne i rozluźniające. Do tego dużo świeżego powietrza, odpowiednia dieta i suplementacja Ja w ciąży brałam pregnę i dobrze znisłam ciążę

Forum

Forum

Imiona