Strona główna » Zaakceptuj siebie

Zaakceptuj siebie

Zaakceptuj siebie

Ciąża i poród pozostawiają na ciele kobiety wyraźne znamiona, które warto zaakceptować. Jak sprawić, aby ów balast był jednak możliwie najlżejszy?

Początki bycia mamą rzadko kiedy są pełne glorii. Większość kobiet cierpi po porodzie na mniejszą lub większą nadwagę, a sam brzuch bywa wyraźnie wypukły lub obwisły. Piersi, choć powiększone, mogą nie kojarzyć się wcale właścicielce z seksapilem, ale raczej mlecznym nawałem, zaś ubrania leżą zazwyczaj na ciele w sposób mało pochlebiający. Do tego dochodzą przebarwienia pigmentacyjne skórze, żylaki na nogach, rozstępy, zaskakująco niepokorne włosy, a często i problematyczna cera. Jakby tego wszystkiego było zaś mało, pomiędzy karmieniem a przewijaniem nie mamy zwykle siły ani czasu, aby o siebie zadbać!

Sprzężenie zwrotne

Niestety, obserwacje wskazują, że to, co mama po porodzie widzi w lustrze, różni się zazwyczaj od tego, co postrzega otoczenie. Po pierwsze, nikt przy zdrowym rozsądku nie oczekuje widoku seksbomby nad kołyską. Po drugi i ważniejsze, zmęczenie i hormonalne huśtawki nastrojów zaciemniają nam zwykle obiektywny obraz samej siebie. Niestety, ktoś, kto źle się czuje w swojej skórze, nie promieniuje zwykle urodą i na odwrót. Zdaniem psychologów najważniejsze jest, aby młoda mama polubiła siebie w nowej roli – emanującej ciepłem i dojrzałością kobiety, która piękno ma przede wszystkim w sobie. Taka zmiana sposobu myślenia, chociaż niełatwa, potrafi zdziałać cuda!

Jak zmienić swój wygląd?

Mimo całego pozytywnego nastawienia nie bez znaczenia są również racjonalne wysiłki zmierzające do poprawy swego image’u, a co za tym idzie, i samopoczucia. Wystarczy rozejrzeć się po ulicach, aby uwierzyć, że można! Oto zestaw dobrych rad, które pomogą Ci zaakceptować samą siebie po porodzie:

  • Pomyśl o odzieży – to samo ciało można ubrać na dwa skrajnie różne sposoby, a od Ciebie tylko zależy, który sposób wybierzesz. Połóg i okres karmienia to okres na lekką, zwiewną odzież, najlepiej rozpinana czy zawiązywaną sposobem kopertowym. Kobietom służą wówczas luźne sukienki i tuniki, długie spódnice, ponadczasowe koszule, eleganckie długie swetry. Unikajmy ubrań, w których czujemy się niezręcznie czy przysadziście; stawiajmy raczej na komfort niż seksapil – na to jeszcze przyjedzie pora!
  • Trochę czasu dla urody – Nikt nie oczekuje, że będziesz teraz spędzać godziny u fryzjera czy kosmetyczki. Z drugiej strony, nie ma najmniejszego powodu, dla którego nie miałabyś mieć świeżo umytych włosów i odrobiny mascary na rzęsach — to tylko kilkanaście minut dziennie, a różnica kolosalna!
  • Odżywiaj się racjonalnie — bez zbędnych kalorii, aby dalej nie przybywać na wadze. Dużo warzyw i owoców, nabiał i chude mięso, produkty pełnoziarniste, orzechy, pestki, roślinne oleje – to wszystko składniki diety śródziemnomorskiej uważanej za najzdrowszą na świecie. Możesz codziennie dobrze zjeść, dbając o potrzeby pokarmowe maluszka karmionego piersią, a jednocześnie w racjonalnym tempie powrócić do zdrowej sylwetki. Pamiętaj, że częste karmienie piersią wielu kobietom pomaga zrzucić nadprogramowe kilogramy!
  • Ruszaj się! Nic nie działa tak wspaniale na figurę i urodę jak codzienna dawka ruchu na świeżym powietrzu. Zacznij od intensywnych spacerów z wózkiem – Twojemu maluszkowi wyjdzie to zdecydowanie na zdrowie. W miarę możliwości po okresie połogu możesz też rozpocząć delikatny jogging, pływanie, jogę czy lekką gimnastykę. Poproś partnera lub jedną z babć, aby popilnowali maluszka i zarezerwuje sobie pół godziny na sport, chociaż 2-3 razy w tygodniu. Możesz też poszukać specjalnych zajęć przedpołudniowych dla mam z małymi dziećmi!
  • Śpij! Jak najwięcej. Jeśli w nocy nie możesz się wyspać, wykorzystuje okresy drzemki maluszka do odespania deficytu. Ani prasowanie, ani gotowanie, ani sprzątanie nie są ważniejsze od snu! Im będziesz lepiej wyspana, tym lepiej będziesz wyglądać, a Twoje samopoczucie będzie bardziej pozytywne.

Wreszcie, staraj się do wszystkiego podchodzić z poczuciem humoru. Cóż z tego, że teraz jesteś bardziej „puszysta”, czyż nie dodało Ci to dodatkowego wdzięku i miękkości? Z niedostatków urody da się zrobić zawsze dobry żart, a Twój promienny uśmiech oczaruje otoczenie i doda Ci samej otuchy.

Obejrzyj się za siebie i zobacz, ile udało Ci się dokonać: szczęśliwie przebyłaś ciążę i trudny egzamin, jakim jest poród. Wasze dziecko rośnie, przybiera na wadze, otoczona jesteś czułością i miłością partnera. Czyż to nie powód, aby czerpać teraz z życia radość i przyjemność, czując w piersiach dumę z samej siebie?

Tagi: , ,

Twoje korzyści z rejestracji

  • Kody rabatowe na ubranka dla dzieci wysyłane na Twój e-mail
  • SMS ze zniżkami do sklepów z zabawkami
  • Zaproszenia do darmowych szkoleń online z nagrodami
  • Udział w społeczności Mam na forum
  • Darmowy newsletter z poradami dla młodych mam i kobiet w ciąży
  • Bezpłatny e-magazyn Niebieskie Pudełko
  • Podcasty tematyczne, infografiki oraz webinaria do pobrania
  • Bezpłatne poradniki do pobrania w PDF
  • Konkursy z nagrodami
  • Udział w Niebieskim Konkursie
ZAREJESTRUJ SIĘ

Zobacz również

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

“Cóż z tego, że teraz jesteś bardziej „puszysta”, czyż nie dodało Ci to dodatkowego wdzięku i miękkości?”
ale pocieszenie… Boże… Pewnie pisała to szczupła kobieta psycholog…

Forum

Forum
Advertisement

Pakiety

Pakiety

Placówki