Gdy ciąża przebiega prawidłowo, a Ty masz odpowiednią kondycję, możesz nadal uprawiać swój ulubiony sport – oczywiście niewyczynowo.

Powinnaś jednak zrezygnować z takiej aktywności fizycznej, która wiąże się z nagłymi przyśpieszeniami, podskokami, dużym wysiłkiem, wibracjami oraz z dużą możliwością urazów. Tak więc zdecydowanie odradzamy jazdę konną, skoki, podnoszenie ciężarów i gry zespołowe. Nie zalecamy jazdy rowerem, szczególnie w zaawansowanej ciąży. Natomiast godne polecenia jest pływanie. Dobrze wpływa na samopoczucie i odpręża, rozluźnia mięśnie grzbietu, które w ciąży są szczególnie obciążone. 

Dla wszystkich kobiet ciężarnych zalecana jest gimnastyka – najlepiej oparta na programie prezentowanym na zajęciach szkół rodzenia. Ciebie też gorąco zachęcamy do jej podjęcia i systematycznego stosowania. Korzystne jest wykonywanie takich ćwiczeń 2–3 razy dziennie. Niech Cię to nie przeraża. Wystarczy, jeżeli poświęcisz na nie 10–15 minut. Twój wysiłek sowicie się opłaci. Będziesz sprawniejsza i lepiej przygotowana do porodu:

  • opanujesz technikę właściwego oddychania i uelastycznisz mięśnie;
  • zyskasz większą kontrolę nad swoim ciałem;
  • dzięki temu lepiej zniesiesz ból porodowy i będziesz umiała współpracować z położnikiem;

Pamiętaj, że w Twoim stanie bardzo zdrowy jest ruch na świeżym powietrzu. Dlatego zarezerwuj sobie czas na codzienne spacery. Unikaj jednak przechadzek wzdłuż ruchliwych ulic. Dbaj o regularne wietrzenie pomieszczeń, w których przebywasz.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , ,

Twoje korzyści z rejestracji

  • Udział w Niebieskim Konkursie
  • Darmowe e-booki
  • Darmowe szkolenia online
  • Newsletter z poradami na 34 tygodnie ciąży i 12 miesięcy życia dziecka
  • Oferty i zniżki dopasowane do Ciebie
  • Wymiana doświadczeń na Forum
ZAREJESTRUJ SIĘ

Zobacz również

Skomentuj jako pierwszy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Forum

Forum

Imiona